lördag 20 februari 2010

Nuevo York dag 1

Sitter i lobbyn vid Penn Hotel och skriver dessa rader. Kom till N.Y kl 17 igar, lite seg i kroppen, men pa synnerligen gott humor.

Jag och Nicke gick till The Allen Room vid Time Warner Center. En fantastisk salong som egentligen tillhor Lincoln Center. Dar sag vi Dirty Projectors indiepopopera "Don Henley". Mycket vacker inramning, bra musiker och bakom scenens stora panoramafonster sa bredde Midtown ut sig.
Bast for kvallen var anda extranumrena som kom fran senaste plattan Bitte Orca.

Magnus traffade sin gamla skolkamrat Filip, som bor i N.Y.
Nette och the kids bokade in sig pa sitt hotell Salisbury, och enligt senaste rapporten sa var det ett riktigt bra rum de hade fatt!

Klockan 03.00 lokal tid tyckte min kropp att klockan var 09.00, sa efter nagra tappra forsok att somna gav jag upp. Tog en dusch, kladde pa mig och gick ut och promenerade i kvarteren runt 6e och 7e avenyn, 33:e och 34:e gatan. Rundade Empire State Building och tillbaka till hotellet.
Ska smyga upp och kolla om Nicke och Magnus ar i vaket skick. Tankte lura med dem till East Bay Diner, 1a avenyn, for en lang, kaloririk amerikansk frukost.

Noterade genom ett besok pa Facebook att det snoat nya mangder i Halland. Hoppas att nagon forbarmar sig over vart garagetak... och skottar!

Over and out!

1 kommentar:

  1. Halloj!Det låter som ni har det bra,TOPPEN!Ja,jäkligt mycket snö har det kommit ,här.Min bil vill inte gå igång,kan bli tråkigt om jag inte får fart på den till måndag.Fidde,kolla vem som spelar på BB kings blues club,när jag var där så spelade Hubert S.Han brukar vara där rätt ofta,ok hälsa grabbarna,så börjar jag den här dagen med att skotta mig ut.HEJ

    SvaraRadera