torsdag 17 september 2009

Kanske bättre så här?


Läser och hör att Bob Dylan ska ställa ut målningar på Statens Museum for Kunst i Köpenhamn. Efter att ha sett Dylan spela senast i mars för tredje gången på sju år, så måste jag nog erkänna att jag blir mera sugen på att se hans tavlor än att höra honom igen.
Senast kände jag mig halvt rånad. Malmö Arena var en besvikelse rent akustiskt. Eller så satt vi helt galet - men för de pengarna så borde alla stolar låta bra, även de högt upp och i mitten av arenan.

För övrigt så vore jag tacksam om någon kunde tala om för mig: får jag verkligen spara en digital kopia av ett Dylanverk på det här viset? Och publicera den på min blogg? Fast å andra sidan; får verkligen B.D låna Midnight Special och göra om den lite grann och sedan kalla den för sin? Finns för övrigt fler såna sköna stölder på den näst senaste plattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar