lördag 10 oktober 2009

Resedagbok V

Efter en rejäl hemmafrukost med amerikanska pannkakor, lönnsirap, scramblade ägg och bacon så gick vi upp till Park Av/33:e gatan och tog tunnelbanan mot Coney Island.
Efter trekvart var vi framme. Här hade jag varit förut kändes det som, allt var bekant. Måste vara alla filmer och teveserier man har sett utspelas här. Kom att förstå att en av de bästa har jag missat än så länge: The Warriors
Efter att ha klämt i oss lite världsberömd varmkorv vid Nathans så gick vi till pariserhjulet, Wonder Wheel. Emil verkar inte alls ha hans pappas sunda skeptis/rädsla för höjder utan anmärkte bara på att det blåste mycket uppe på toppen. Stefan hade fingerspitzgefuhl och berättade när vi som högst uppe att det var ganska underligt att hjulet fortfarande var i användning trots att det var byggt redan på 1930-talet. Till alla andras glädje och min förtvivlan bjöd de på två varv. Aldrig mer! Men att se Manhattan på 15 kilometers avstånd tar jag förstås med mig!

Därefter följde lite karuseller, painbollskytte mot en livs levande freak (only in America) och sedan blev det promenad mot Brighton Beach. Ryssarnas område. Borsjtj, vodka och blinier.

Tåget tillbaka till Union Square. Shopping-spree på Urban Outfitters. Middag på Curry in a hurry. Bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar