onsdag 6 januari 2010

Steninge och New York

Igår så träffades Niclas, Magnus och jag för att planera lite inför New York-trippen i slutet av februari. Känns som att vi har samstämmiga förväntningar och önskemål. Vi skissade på en del promenader och sökte efter lite restauranger, cafeér och shower. Ska bli hur roligt som helst!
Senast i höstas så missade jag ju burlesken som Sofia, Stefan och Ulle trillade in på, så en sån show skulle jag gärna se. Blev aldrig tillfälle att se Tenement Museum heller, så kanske jag kunde gå på det med Stefan medan N&M möjligtvis går på Rock 'n' roll hall of fame Annex.

Idag så ska jag (och Emil) demontera hemstudion inför helgens inspelning med Big Bag. Förra gången, i september, var vi på Lunde, och denna gång blir vi hos Oa ute i Steninge. Jag har funderat och funderat på hur vi ska placera oss - där finns två mindre rum och ett större och med hjälp av lite akustikskärmar så ska vi nog kunna fixa till det. Akustiken blir nog en större utmaning denna gång, men å andra sidan så är oron för att datorn inte ska orka med 12-14 samtidiga mikroner inte lika stor; det gick ju bra förra gången!
Det blir nog Röde Nt5 på min gitarr, LineAudio CM3 på Oas, Shure SM57 på virveltrumma och antingen AKG c214 som överhäng till trummorna - eller AKG Perception 170. Till sång så blir det Röde K2. Som rumsmickar så blir det antagligen någon form av bandmick, jag har två olika T-bonemodeller att välja mellan. Vad gäller preamps så har jag Digi003:ans inbyggda, Focusrite Octopre och min Joemeek-channelstrip att välja mellan.

Låtarna blir några av våra gamla livefavoriter, bl.a Willie Dixons Wang dang doodle, men vi kör en del nya covers också. I can´t stop loving you av Elmore James (inte att förväxla med Elvis-låten!) och Snooks Eaglins sköna Country boy down in New Orleans.
Så fredag t.o.m. söndag kommer gå i bluesens tecken. Å lite blues kommer man ju ha när man tvingas sova borta från sina nära och kära!

Och på måndag börjar vårterminen...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar